Szolgáltatásaink

Helpdesk munkacsoport
A csoport munkatársai teljes körű információnyújtást és szakmai támogatást nyújtanak a projektben az IKT, illetve asszisztív, segítő eszközök és szoftverek, alkalmazások használatával kapcsolatban. A munkacsoport tagjai online egyéni és csoportos tanácsadást is biztosítanak, hogyan használhatja a leghatékonyabban eszközeit és az internetet a mindennapi ügyintézés során. Ha szükséges a csoport munkatársai távolról, a MEOSZ Központból is el tudják hárítani eszközeinek szoftveres hibáit.

Jogsegély
Amennyiben a mozgáskorlátozottságával összefüggésben jog, vagy érdeksérelem, diszkrimináció érte, fordulhat a MEOSZ szakértői jogász kollégáihoz a MEOSZ Portálon keresztül, akik tanácsot adnak, illetve segíthetnek a hatóság előtti eljárás elindításában. (Például: Segítséget tudunk nyújtani abban az esetben, ha egy kórházi kezelést azért nem kap meg, mert nem akadálymentes a helység és ön panaszt szeretne tenni, vagy hatósági eljárást szeretne kezdeményezni. Nem tudunk segítséget nyújtani olyan esetekben, mint például egy bérlemény esztétikai átalakítása miatt jogvita van a bérlő és bérbeadó között, mivel a vita tárgya nem függ össze a mozgáskorlátozottsággal.

Akadálymentesítési tanácsadás: A Lakásakadálymentesítési támogatás pályázattal kapcsolatban teljes körű tanácsadást biztosítanak a MEOSZ szakértő munkatársai.

Sorstársi tanácsadás: A projektben résztevevő mozgáskorlátozott mentoraink tanácsadást nyújtanak az olyan esetekben, amikor a résztvevőken a mozgáskorlátozottságával összefüggésben van valamilyen problémája és a tanácsadás, segítség nyújtás az önrendelkező életvitel elérését segíti. (Gyakori esetek például: gyógyászati segédeszközökkel kapcsolatos ügyintézés, online ügyintézés, ellátásokkal kapcsolatos ügyintézés, EESZT és ügyfélkapu ügyintézés)